Istnieje wiele osób, które twierdzą, że są ekspertami w marketingu muzyki, reklamie muzycznej i mediach społecznościowych. Tak – dosłownie tysiące po tysiącach. Masz wiele różnych dobrych opcji marketingu muzycznego i reklamy. DOBRZE? Źle – wiele wyborów – tak, ale ile z nich jest wartych soli? Niewiele!

Z jakiegoś powodu muzycy lekkomyślnie łapią „pszczoły, które chcą muzyki” – nie wiem dlaczego, może myślą, że lekko się dotykają. Może nie lubią muzyków lub gorzej, nie lubią muzyki. (WOW) Wielu z tych ludzi jest muzykami, czy byli oni muzykami, a może stażystą gdzieś w branży muzycznej lub faktycznie kochają muzykę. Uważają, że daje to im prawo do bycia ekspertem od marketingu muzycznego lub, co gorsza, dziennikarzem muzycznym, który korzysta z wieloletniego doświadczenia w branży muzycznej i gromadzi tysiące kontaktów z mediami muzycznymi oraz promuje najlepszy możliwy produkt lub usługę w celu przyspieszenia Twojej kariery muzycznej.

Oto, co muszę o tym powiedzieć: Ja sam jestem muzykiem – choć dawno temu w branży muzycznej wciąż było wiele oszustw. Doświadczyłem głębokiego bólu ignorantów, którzy twierdzą, że są moim wybawcą w branży muzycznej. Internet i niezależne wyrównywanie pól muzycznych otworzyły ogromne możliwości dla tych rekinów i oszustów w tworzeniu ich gier. Jedynym sposobem na sukces mojego zespołu było szczęście – znaleźliśmy właściwych uczciwych ludzi.

Oto lista kontrolna, którą powinieneś poważnie rozważyć przy wyborze najlepszego wydawcy lub usługi marketingowej:

Sprawdź ich poświadczenia i postępuj zgodnie z tą listą kontrolną

Czy oni mają wiarygodny obecność w Internecie?

Czy mają setki świadectw? Lub jak nazywam je TRUSTIMONIALS – sprawdź ich referencje!

Ile mają „SZCZEGÓLNYCH” lat doświadczenia? Prawdziwe!

Czy napisali setki artykułów na temat marketingu muzycznego?

Czy należą do wielu organizacji przemysłu muzycznego wysokiego szczebla?

Czy potencjalny marketingowiec czy publicysta odpowie na wszystkie pytania

czy delikatnie je omijasz?

Czy mówią ci, kto i gdzie promuje twoją muzykę?

tj. ich powiązania z mediami muzycznymi – czy mówią ci, żebyś poczekał i zobaczył?

Czy widziałeś sprawdzone próbki ich pracy?

Czy dają ci to, co obiecują na piśmie?

Przed dokonaniem wyboru zastanów się –

UCZCIWOŚĆ – UCZCIWOŚĆ – PRZEJRZYSTOŚĆ

Oprócz wykonywania dużej ilości pracy, która faktycznie pomoże ci w karierze, są to prawdopodobnie trzy najważniejsze elementy do rozważenia.

Jeśli którakolwiek lub wszystkie z powyższych kontroli poświadczeń nie należą do kategorii pozytywnej —

OSTRZEŻENIE, MOŻE BYĆ OPARZONE

Na szczęście, będąc w tym czasie w celu znalezienia odpowiednich ludzi do naszego projektu, nie twierdzę, że nie da się tego zrobić. Mówię po prostu, że w dzisiejszych czasach szczególnie trudno jest odrobić pracę domową i pracowitość przed odebraniem ciężko zarobionych pieniędzy. Większość niezależnych muzyków ma linię budżetową i każdy grosz coś dla nich znaczy. Poświęć czas na konsultacje z renomowanym konsultantem branży muzycznej. Większość jest w stanie rozpoznać oszustwo, gdy go widzi.

Tak więc wszyscy pozbawieni skrupułów rekiny czekający na następnego niczego niepodejrzewającego muzyka powinni przeprosić za napisanie tego artykułu – ale trzeba go ujawnić. Dlatego nie jest mi bardzo przykro. Ludzie tacy jak ty źle znoszą branżę muzyczną, uczciwi dziennikarze i dystrybutorzy muzyki. Wstydź się! Kocham moich Indian oraz wszystkich muzyków i artystów i ciężko jest zobaczyć, jak są wykorzystywani. Wypróbuj inną niszę ”- być może ludzie, którzy potrzebują pomocy marketingowej w sprzedaży rakiet lub produktów i usług przemysłowych. ALE – zostaw naszą niszę muzyczną w spokoju!