W kwietniu 2009 r. Ford stwierdził, że nie ma potrzeby pomocy rządowej, i twierdził, że planuje osiągnąć rentowność nawet za dwa lata. W ciągu ostatnich dwóch lat Ford wyprzedził swojego głównego konkurenta, General Motors, zmniejszając swoją działalność, sprzedając Aston Martin, Land Rover i Jaguar. Tymczasem GM przeszedł ogromną restrukturyzację po ogłoszeniu upadłości na podstawie rozdziału 11. GM jest tymczasowo w większości własnością rządu USA po zainwestowaniu 57,6 miliardów dolarów w spółkę.

Zgodnie z planem przedstawionym przez kierownictwo GM podczas przesłuchań kongresowych firma osiągnie próg rentowności do 2011 roku. Powiedzieli również, że obniżą koszty, redukując 47 000 miejsc pracy, zamykając pięć nierentownych fabryk i równoważąc co najmniej 18 miliardów dolarów długu. Oczekiwano, że te obniżki kosztów pozwolą firmie się zepsuć, nawet jeśli amerykański rynek motoryzacyjny wróci do 11,5 do 12 milionów pojazdów sprzedawanych rocznie.

J.D Power and Associates, globalna firma świadcząca usługi marketingowe, ogłosiła swoje prognozy dotyczące nowego progu rentowności w branży motoryzacyjnej. Według Gary’ego Diltsa, starszego wiceprezesa ds. Motoryzacji USA w JD Power and Associates, próg rentowności dla krajowego przemysłu motoryzacyjnego spadnie o ponad 2 miliony jednostek w wyniku działań ograniczających koszty, takich jak renegocjacja umów o związkach i dostawach, przy porównywaniu obecnych warunków w branży z prognozami na rok 2010. Dilts wyjaśnia przyczynę tego spadku ze względu na znaczące spadki w przemyśle motoryzacyjnym, które doprowadziły do ​​utraty sprzedaży o ponad 7 milionów sztuk w latach 2000-2009. Ten wolumen sprzedaży wynosi 175 miliardów dolarów sprzedaży netto.

W przemyśle motoryzacyjnym koszty stałe stanowią większą część kosztów całkowitych. Zakłady produkcyjne, linie montażowe i technologie zainwestowane w budowę pojazdów to niektóre elementy składające się na koszty stałe. Koszty zmienne stanowią stosunkowo niewielką część kosztów całkowitych w porównaniu do kosztów stałych. Stawia to przemysł samochodowy w ryzykownej sytuacji ze względu na wysoki poziom dźwigni operacyjnej.

Definicja dźwigni operacyjnej to stosunek kosztów stałych do kosztów całkowitych. Im wyższe koszty stałe firmy, tym większa jej dźwignia operacyjna. W firmach o wysokiej dźwigni operacyjnej niewielkie zmiany procentowe wielkości sprzedaży prowadzą do dużych zmian procentowych zysku. Ta zmienność lub wrażliwość zysku na zmiany wielkości sprzedaży stawia firmę w ryzykownej sytuacji. Zgodnie z zasadą „większe ryzyko, wyższy zwrot” oznacza to również większy zysk, jeśli popyt, a tym samym wielkość sprzedaży, jest wysoka.

W przemyśle motoryzacyjnym, ponieważ koszty stałe w czasie recesji są stosunkowo wysokie, ponieważ popyt i wielkość sprzedaży spadają, prawdopodobieństwo, że przychód pokryje koszty stałe, spadnie, tj. H. Trudno będzie firmom motoryzacyjnym osiągnąć próg rentowności. W rezultacie firmy motoryzacyjne zaczynają obniżać koszty, zwłaszcza koszty stałe, takie jak zamykanie nierentownych obiektów i redukcja miejsc pracy. Na przykład GM sprzedał swój nierentowny homar chińskiej firmie.

Firmy motoryzacyjne powinny zwiększyć ilość rentownych pojazdów i prowadzić skuteczne działania reklamowe, aby można je było sprzedawać klientom. Wzrost wielkości sprzedaży pomaga pokryć wysokie koszty stałe i osiągnąć próg rentowności. W dniu 6 sierpnia 2009 r. Edward Whitacre Jr., nowy prezes General Motors, stwierdził, że GM musi poprawić liczbę sprzedawanych pojazdów. Aby to osiągnąć, zarząd może podjąć decyzję o wprowadzeniu kilku nowych pojazdów.

Porównując skonsolidowane zarobki Forda i General Motor z formularza 10-K, te dwie firmy już przedłożyły Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) w 2008 r .:

Ford (miliony)

Przychody: 146 277

Koszty i wydatki: 160 949

Zysk / strata netto: (14672)

Wielkość sprzedaży: 5 532

General Motors (miliony)

Obrót: 148 979

Koszty i wydatki: 179 839

Zysk / strata netto: (30 860)

Wielkość sprzedaży: 8144

Punkty progowe dla tych firm można obliczyć na podstawie powyższych danych dotyczących sprzedaży, kosztów i wielkości.

Ford

Średnia cena: 146 277/5532 = 26 441 USD

GM

Średnia cena: 148 979 USD / 8144 = 18 293 USD

Ford musiał sprzedać na pokrycie kosztów i wydatków: 160 949/26 441 = 6,08 mln samochodów i ciężarówek. General Motors musiał sprzedać, aby pokryć koszty i wydatki: 179 839/18 293 = 9,83 mln samochodów i ciężarówek. Dodatkowa wielkość sprzedaży, którą GM i Ford musieli osiągnąć, aby osiągnąć próg rentowności nawet w 2008 roku.

Ford: 6,08 – 5,532 = 0,554 miliona

GM: 9,83 – 8,144 = 1,686 miliona