seo” data-max-rows=”2″>

Media społecznościowe są ważną platformą marketingową dla firm dowolnej wielkości w dzisiejszej erze cyfrowej. Pytanie „Dlaczego powinniśmy korzystać z mediów społecznościowych w naszej firmie” szybko zmieniło się na „Jak powinniśmy korzystać z mediów społecznościowych w naszej firmie”. Niezależnie od tego, czy Twoja firma ma 24 godziny, czy 24 lata, budowanie obecności w Internecie jest bardzo ważne. Dobry marketing w sieciach społecznościowych wymaga bardzo silnej strategii i pojawia się prawdziwe wyzwanie. Po pierwsze, pozwól mi wyjaśnić, czym dokładnie jest strategia. To dobrze zaplanowana strategia taktyczna, która określa główny cel Twojej obecności w mediach społecznościowych, cele oraz wyznacza parametry określające, co i jak osiągnąć. Dziś dowiemy się, jak zaplanować strategię w mediach społecznościowych w kilku prostych krokach:

Zdefiniuj swoje cele i cele

Najpierw musisz określić swoje cele i zadania. Do czego dokładnie dążysz? Czy chcesz świadomości marki, zaangażowania klientów, czy chcesz konwersji? Istnieją różne strategie dla różnych celów. Zdecyduj, czego oczekiwać od swoich odbiorców. Jeśli chcesz budować świadomość swojej marki, musisz skupić się na przyciąganiu do witryny coraz większej liczby unikalnych użytkowników. Jeśli zależy Ci na zaangażowaniu klientów, Twoim celem powinno być uzyskanie większej liczby komentarzy i polubień w postach w mediach społecznościowych. Miej na uwadze swoje cele, zanim zaplanujesz strategię. Głównymi pomysłami na cele są w zasadzie:

  1. Świadomość marki

  2. Zaangażowanie klienta

  3. Generowanie leadów

  4. Generować przychód

  5. Rozwijaj rejestracje, biuletyny, subskrypcje

  6. Budowanie społeczności

  7. Większy ruch w Twojej witrynie

  8. Zwiększ liczbę wzmianek prasowych

Sprawdź swoją obecną obecność w społeczności

Przed rozpoczęciem planu; Zacznij od sprawdzenia, gdzie obecnie jest Twoja obecność w społeczności. Pamiętaj o następujących kwestiach:

  1. Sprawdź, na jakich mediach jesteś obecnie aktywny

  2. Zdecyduj, czy to najlepsze media społecznościowe dla Twoich celów biznesowych. Nie wszystkie media społecznościowe działają dla wszystkich typów firm.

  3. Zanotuj liczbę swoich obecnych subskrybentów.

  4. Porównaj swój profil z profilem konkurencji i zobacz, jakie zmiany musisz wprowadzić.

Znajdź swojego idealnego klienta

Naprawdę musisz być konkretny w tej części. Wyobraź sobie, że prowadzisz marketing z całym planowaniem, konsekwencją i poświęceniem, ale jeśli docelowi odbiorcy nie są Twoimi potencjalnymi klientami, cała ta ciężka praca idzie na marne. Nawet najlepsze biznesowe strategie marketingowe zawodzą, jeśli kierujesz reklamy do niewłaściwych odbiorców. Musisz odkryć osobowość kupującego z ludźmi i kierować do nich reklamy, aby Twoje strategie działały i osiągały swoje cele.

Miej oko na konkurencję

Bardzo ważne jest, aby być dobrze poinformowanym o konkurencji. Twoi konkurenci mogą Ci wiele powiedzieć o tym, które strategie wybrać i co zrobić, w końcu kierują swoją ofertę do tych samych klientów, co Ty. Możesz się wiele nauczyć na ich sukcesach i błędach i wdrażać je podczas planowania swoich strategii. Wybierz swoich najlepszych konkurentów, sprawdź ich strony w mediach społecznościowych i zorientuj się, które posty cieszą się największym zainteresowaniem i zbadaj je.

Zaplanuj swoje treści

Bardzo ważne jest, aby mieć atrakcyjne i angażujące treści, aby przyciągnąć uwagę odbiorców. Jeśli treści, które publikujesz w sieciach społecznościowych, nie są wystarczająco angażujące, możesz nie zdobyć wystarczającej uwagi, a nawet stracić obecnych obserwujących. Musisz konsekwentnie dostarczać świeże i angażujące treści, aby zyskać większą widoczność wśród nowych odwiedzających i zatrzymać istniejących subskrybentów.

Różne rodzaje treści, które możesz udostępniać, to:

  1. Posty na blogu

  2. Filmy

  3. Kino

  4. Infografiki

  5. Wiadomości Firmowe

  6. Aktualności

  7. eBooki

Zainwestuj w narzędzie

Kiedy koncentrujesz się na mediach społecznościowych, bardzo ważne jest zainwestowanie w dobre narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi. Główną cechą i zaletą takiego narzędzia jest to, że pozwala zaplanować posty na przyszłość, dzięki czemu nigdy nie przegapisz terminu i zaplanujesz post zgodnie z harmonogramem treści. Niektóre z narzędzi to HootSuite, Sprout Social, Buffer, Social Oomph itp.

Monitoruj, analizuj i optymalizuj

Teraz, kiedy masz wszystko zaplanowane, przychodzi etap, w którym musisz zmierzyć, czy twoje wysiłki się opłacają. Nadszedł czas, aby śledzić, analizować i wdrażać niezbędne zmiany w razie potrzeby. Marketing opiera się wyłącznie na próbach i błędach. Musisz kontynuować optymalizację pomiarów, aby zwiększyć swoje szanse na sukces.