Jednak muzyka jest sztuką w branży artystycznej, jeśli chodzi o przemysł muzyczny.

Jeśli ktoś lub firma stwierdzi, że twoja muzyka nie zarabia na nich pieniędzy, nie ma w niej zainteresowania. To jest w skrócie. Pamiętaj, aby zawsze o tym pamiętać. W przemyśle muzycznym chodzi o pieniądze!

Przemysł muzyczny musi zarabiać niewiele pieniędzy. Należą do nich między innymi:

· Rekord sprzedaży

· Utwory odtwarzane w radiu

· W filmach i telewizji

· Koncerty

· Pisanie piosenki

· Produkcja

· Marketing

· Reklama

· CD-ROM / DVD

Jeśli jesteś artystą i chcesz wejść do branży muzycznej, potrzebujesz 3 bardzo ważnych, bardzo dobrych ludzi każdego dnia. Zawierają:

· Kierownik osobisty – Najważniejszy z trzech. Powinni mieć kontakty w branży muzycznej, muszą pilnować wszystkiego, co robisz, doradzać, co się dzieje, pomagać w promocji Twojej muzyki, zatrudniać producentów, jeździć w trasy koncertowe, rejestrować się itd. 15% i 20% wynagrodzenia brutto artysty oraz dobre kontakty z działami A&R, marketingu / sprzedaży i promocji firm fonograficznych.

· Prawnik muzyczny – Prawnik specjalizujący się w dobrej muzyce wie, jak właściwie negocjować i porządkować transakcje artysty. Powinni mieć dobre kontakty i powinni być godni zaufania. Mamy nadzieję, że dobry prawnik muzyczny otrzyma wynagrodzenie za 100-200 godzin. Jeśli prawnik myśli, że otrzymasz podpis, zrzeka się ustalonej opłaty i żąda procentu dochodu artysty. W większych miastach płacisz więcej niż w mniejszych miastach.

· Agent muzyczny – Zarezerwuj koncerty i spektakle specjalne. Osobisty menedżer pomaga artyście wybrać dobrego przedstawiciela.

Jeśli wysadzasz w powietrze i zaczynasz zarabiać duże pieniądze, potrzebujesz dobrego menedżera / księgowego, który będzie zarządzał twoją sytuacją podatkową, przeglądał wnioski licencyjne, wyjazdy finansowe, oferował porady inwestycyjne i sposób zarządzania pieniędzmi.

Jednak nie jest niemożliwe uzyskanie uznania od wytwórni płytowych poprzez demonstrację, ale 99,9% czasu nie słuchasz swojego materiału. Nawet jeśli masz najlepszą piosenkę na świecie, nie słuchaj jej. Firmy nagraniowe chcą ograniczyć swoją odpowiedzialność, aby nie słuchały niechcianej muzyki. Firmy fonograficzne niechętnie słuchają wielu piosenek i ponoszą odpowiedzialność, jeśli ktoś twierdzi, że ich materiał został skopiowany.

Jeśli zdecydujesz się wysłać płytę CD do firmy fonograficznej w celu opublikowania, wyślij „zamówiony” materiał. Najpierw skontaktuj się z osobą w dziale wykonawców i repertuaru (A&R). Najpierw zadzwoń i porozmawiaj z kimś. Po wysłaniu płyty CD upewnij się, że grupa docelowa otrzymała Twój materiał i jeszcze jedno wezwanie uzupełniające, aby dowiedzieć się, czy zostało przesłuchane. Zagraj w 3-6 piosenek i prześlij swoją biografię i zdjęcie. Ponownie, nie jest to preferowany sposób prezentowania twojego materiału dużym firmom fonograficznym.

Tak długo, jak w twoim kącie nie ma konsultantów biznesu muzycznego, którzy próbują cię promować, i wokół ciebie panuje szum, twoje wytwórnie demo nie dotrą do decydentów. Firmy nagraniowe codziennie otrzymują tysiące niechcianych płyt CD. Najprawdopodobniej Twoja płyta CD zostanie wrzucona w pryszcz znajdujący się w odległym pokoju i wypełniona przepełnionymi pojemnikami z płytami CD.

Firmy fonograficzne lubią komunikować się z artystami, którzy mają historię sprzedaży płyt. Są to artyści, którzy mogli wyprodukować i sprzedać swoje płyty CD lokalnie lub regionalnie. Firmy nagraniowe lubią wchodzić w interakcje z artystami, którzy przesłali swoje materiały, i „bzyczą” na ich temat. Zanim stał się sławny, MC Hammer prezentował własne materiały i sprzedawał swoje płyty, dopóki nie został podpisany przez dużą wytwórnię płytową. MC Hammer miał dużą moc w negocjowaniu dobrej umowy, ponieważ już udowodnił na poziomie lokalnym, że może sprzedawać płyty.

Firmy fonograficzne chcą ograniczyć swoją odpowiedzialność. Po zarejestrowaniu zostaniesz uznany za inwestycję wymagającą niewielkich pieniędzy, a oni chcą zobaczyć najlepszy zwrot z zainwestowanych pieniędzy. Im więcej możesz udowodnić, że możesz sprzedać płyty, tym większa szansa, że ​​otrzymasz podpis.

Po otrzymaniu podpisu dla firmy fonograficznej idziesz do studia artysty i nagrywasz piosenki firmy fonograficznej. Firma fonograficzna wykonuje kopie nagrania głównego i wysyła je do dystrybutora. Dystrybutor jest hurtownikiem, który następnie sprzedaje płyty CD do sklepów takich jak Best Buy, Sam Goody i Tower Records. Następnie wytwórnia pompuje pieniądze na marketing, reklamę i promocję twojej muzyki, mając nadzieję na sprzedaż płyt, czyniąc je supergwiazdą i wzbogacając się!

To nie jest tak proste, jak się wydaje. Praca utalentowanej grupy ludzi wymaga dużo ciężkiej pracy. Aby to osiągnąć, wszyscy muszą współpracować. Za kulisami zwykle jest wielu ludzi, którzy czynią artystę supergwiazdą.

Firmy fonograficzne są często podzielone na 4 grupy: · Duże firmy fonograficzne – dysponują zasobami magazynowymi i operacyjnymi umożliwiającymi wykonywanie wszystkich funkcji związanych z sprzedażą akt. Większe firmy fonograficzne są zintegrowane z reklamą, sprzedażą, marketingiem i dystrybucją w celu sprzedaży muzyki. Największe wytwórnie płytowe to Arista, Atlantic, Capital i Sony.

· Główne powiązane etykiety firmowe – zawarł specjalne umowy z głównymi firmami fonograficznymi, w których główna firma fonograficzna może sfinansować koszty rejestracji i eksploatacji mniejszych płyt za część zysków z mniejszych płyt.

· Niezależne marki – rozprowadza dyski poprzez większe etykiety. Niezależne wytwórnie mają niewielu pracowników. Zwykle znajdują talenty, podpisują talenty, upewniają się, że muzyka jest nagrywana, i zawierają umowy z głównymi firmami nagraniowymi na reklamy, marketing i inne funkcje.

· Prawdziwie niezależne marki – Nie ma to nic wspólnego z dużą firmą nagraniową, a ich muzyka jest dystrybuowana przez niezależnych dystrybutorów.

Dział A&R (artyści i repertuar)

Dział A&R poszukuje talentów. Są odpowiedzialni za znalezienie nowych talentów. Są oczami i uszami wytwórni fonograficznej. Ale tylko dlatego, że dostajesz podpis dla wytwórni, ponieważ lubisz przedstawiciela A&R, nie oznacza, że ​​Twoja płyta CD zostanie kiedykolwiek wyprodukowana i wydana. Kierownicy wyższego szczebla w firmie mogą anulować transakcję, jeśli stwierdzą, że płyta CD nie jest sprzedawana. Firma nagraniowa musi zainwestować kilkaset tysięcy dolarów, aby wydać waszą płytę CD, dlatego są szczególnie ostrożni podczas jej wydawania.

Dział marketingu i sprzedaży

Ten dział jest odpowiedzialny za wzbudzanie entuzjazmu publiczności w stosunku do twojej muzyki i po pierwsze sprzedaż idei przenoszenia płyty CD do sklepów detalicznych. Są odpowiedzialni za artykuły promocyjne, reklamę płyty CD w sklepach, reklamę, pokrycie płyty CD i tak dalej.

Departament kampanii

Ten dział odpowiada za odtwarzanie twojej muzyki w radiu. Ludzie w tym dziale odwiedzają różne stacje radiowe, aby przekonać ich do przedstawienia twojego materiału. Jeśli twój materiał nie zostanie odtworzony, nikt nie zrozumie, jak się masz. Ludzie patrzą na twoje płyty CD w sklepie i zastanawiają się, kim jesteś. Istnieje również bezpośrednia korelacja ze sprzedażą płyt CD w porównaniu z liczbą odtworzeń utworu z płyty CD w radiu. Więcej czasu antenowego w radiu oznacza większą sprzedaż płyt CD firm fonograficznych.

Pamiętaj, że muzyka jest sztuką, ale dla firm fonograficznych chodzi o pieniądze. Pamiętaj, to jest biznes. Pamiętaj, że wszystko jest po to, aby zarabiać pieniądze. Z chwilą, gdy ludzie uwierzą, że nie zarabiasz dla nich pieniędzy, pozostaniesz w tyle, a ci sami ludzie zwrócą się do innych nowych artystów, którzy uważają, że zarabiają dla nich. Niestety wytwórnia nie wierzy w przyciąganie ludzi. Jeśli pierwsza płyta CD zawiedzie, jesteś wyłączony. Inne opcje są rzadkie. Zawsze są za tobą inni utalentowani ludzie, którzy są ich sławą.

Rozpowszechnianie

Większość dużych sprzedawców, takich jak Tower Discs, nie ma płyty CD, jeśli płyta nie ma dystrybutora. Silny dystrybutor zapewni, że Twoja płyta CD będzie dostępna w wystarczającej liczbie miejsc, dzięki czemu Twoja płyta CD zostanie sprzedana, aby ostatecznie zarobić pieniądze. Większe wytwórnie korzystają z dużych dystrybutorów, którzy mogą lepiej przechowywać magazyny płytowe. Po latach konsolidacji w Stanach Zjednoczonych jest tylko 5 głównych hurtowników krajowych, posiadających konglomeraty, które mają również duże firmy fonograficzne. Oni są:

· BMG (dystrybuowane przez Arista, BMG i RCA)

· EMI (dystrybuuje kapitał i dziewice.)

· Sony Music (dystrybuowane przez Columbia, Epic i Sony)

· Universal Music Group (dystrybuowane przez Interscope, Island / Def Jam i MCA)

· WEA (dystrybuowane przez Atlantic, Elektra i Warner Bros.)

Dystrybucja internetowa Firmy fonograficzne i artyści coraz częściej korzystają z Internetu do rozpowszechniania swojej muzyki. Nieznani artyści mogą również używać witryn takich jak mZeus.com, http://www.mZeus.com, aby tworzyć buzzy na temat swojej muzyki. Jednak nieznani artyści wciąż muszą ciężko pracować, aby ich muzyka tętniła życiem. Ostatecznie sposobem na zawarcie umowy jest podpisanie umowy z dużą firmą fonograficzną. Większe firmy fonograficzne mają siłę finansową i ludzi, którzy dają ci szansę na sławę.

Bądźmy szczerzy. To wszystko kręci się wokół pieniędzy! Tak, przemysł rozrywkowy wydaje się zabawny i ekscytujący, ale ludzie są gotowi zarabiać pieniądze. Jako artysta najważniejszym kontraktem w branży muzycznej jest umowa płytowa. Opłata licencyjna stanowi część kwoty wypłaconej artyście za jego muzykę. Umowa płytowa, będąca wynegocjowaną umową prawną między wytwórnią fonograficzną a artystą, określa między innymi, do jakich honorariów przysługuje artysta.

Artysta powinien dobrze rozumieć, jak obliczyć tantiemy. Dobry prawnik muzyczny pomaga w tym procesie zapewnić, że artysta otrzyma zapłatę za to, na co zasłużył. 13% opłaty licencyjnej dla jednego artysty może stanowić duże pieniądze, ale 13% opłaty licencyjnej dla innego wykonawcy może być „wymianą utworu”.

Więc liczby działają. Artysta z powodzeniem zawarł umowę płytową. Artysta idzie do studia i ciężko pracuje, aby stworzyć płytę CD, która jest w pełni obsługiwana przez wytwórnię. Firma fonograficzna sprzedaje płytę CD o sugerowanej cenie detalicznej (SRLP) 17,99 USD za pośrednictwem swojego dystrybutora sprzedawcy detalicznemu za około 10,99 USD. Dystrybutor pobiera 10-14% kwoty 10,99 USD. Dlatego firma fonograficzna otrzyma około 17,99 USD od ½ SRLP. Niezależne firmy fonograficzne mogą uzyskać mniej niż ½ z SRLP. Duże firmy fonograficzne płacą tantiemy artystyczne jako odsetek SRLP.

Ceny zależą od artystów w zależności od tego, jak skutecznie sprzedana jest ich płyta. W przypadku nowego artysty, który nigdy nie miał umowy płytowej lub sprzedał mniej niż 100 000 albumów, typowa stawka opłat licencyjnych wynosi 12-14% SRLP. W przypadku niezależnej wytwórni może to być 10-14% SRLP. W przypadku uznanych artystów, którzy sprzedali 200 000-500 000 albumów, opłata licencyjna może wynosić 14-16%. W przypadku artystów, którzy sprzedali ponad 750 000 albumów, opłata licencyjna może wynosić 16–18%. Jak widać, im większy sukces odniesie artysta, tym wyższa opłata. Ponadto opłata może zależeć od tego, jak dobrze sprzedany jest rekord. Na przykład umowa nagraniowa może informować, że artysta otrzymuje 12% za pierwsze 100 000 sprzedanych sztuk, 14% za 100 000 do 300 000 sprzedanych sztuk i 16% za ponad 300 000 sprzedanych sztuk.

Ale trzymajcie swoje konie. Jeśli sprzedajesz 500 000 albumów, a Twoja opłata licencyjna wynosi 12%, nie oznacza to, że otrzymujesz 12% z 500 000 z SRLP w wysokości 17,98 USD, co równa się 1 078 800 USD. Wynika to z faktu, że zgodnie z zapisami umowy istnieją odliczenia (wydatki), które należy odliczyć.

Przede wszystkim nietoperz, wytwórnia odlicza opłatę za opakowanie od SRLP, która zwykle wynosi 20% w przypadku kaset i 25% w przypadku płyt CD.

Po drugie, częściej producent muzyczny jest odpowiedzialny za opłacenie części swoich opłat licencyjnych. Zazwyczaj producent otrzymuje 3-4% składek ubezpieczeniowych.

Po trzecie, wytwórnia może powiedzieć w umowie, że artysta zarabia tylko 85% sprzedaży tego urządzenia. Za każde 100 sprzedanych albumów i 15 sprzedanych albumów artysta nie otrzyma tantiem.

Po czwarte, wytwórnia zachowuje część opłat licencyjnych, ponieważ dystrybutor zwykle ma umowę z punktami sprzedaży detalicznej na wycofanie i przelanie pieniędzy z niesprzedanych części na punkty sprzedaży detalicznej. Jest to bardzo ważne, ponieważ spora część twojego albumu może zostać zwrócona wytwórni, jeśli album nie zostanie sprzedany! Powstrzymywane pieniądze nazywane są rezerwą. Rezerwa może być przechowywana przez 2 lata, zanim zostanie wypłacona artyście. Zazwyczaj duża firma fonograficzna utrzymuje rezerwę w wysokości 25–40% tantiem.

Po piąte, zaliczki wypłacone artyście wytwórni są potrącane z tantiem. Zaliczki obejmują między innymi:

· Studio nagrań kosztuje (nowi niezależni artyści otrzymują zaliczkę w wysokości 0–80 000 USD, nowy artysta dla dużej wytwórni płytowej 150 000–400 000 USD)

· Zatrudnianie niezależnych promotorów do sprzedaży albumów

· Koszt wykonania teledysku (promocje i tani teledysk mogą kosztować od 150 000 do 200 000 USD).

Jeśli pieniądze zostaną uzyskane ze sprzedaży płyty, koszty te zostaną odjęte od opłaty artysty. Nazywa się to ponownym parowaniem. Dlatego jeśli zapis artysty nie powiedzie się, artysta może nigdy nie ujrzeć ani grosza. Jeśli tantiemy są niższe niż potrącenia, ci artyści mogą być winni pieniądze wytwórni, jeśli są w czerwonych rękach! Ten ujemny koszt może zostać uwzględniony w następnym wydaniu albumu. Dobra umowa płytowa nie pozwala na przenoszenie ujemnych kosztów z jednego albumu na drugi (gwarancja wzajemna). Jeśli nie ma innego albumu, wytwórnia zwykle zjada stratę.

Istnieje wiele innych kosztów, których wytwórnia nie obciąża artystów. Obejmuje to marketing i promocje wewnętrzne (bezpłatne prezenty na CD itp.).

Ile artysta płaci za złoty album (500 000 sprzedanych albumów).

Zobacz matematykę:

CD (zalecana cena detaliczna SRLP) = 17,99 USD Mniej opakowania CD 20% = -4,50 NETTO NET = 13,49 USD razy: Stawka wynagrodzenia netto dla wykonawców (12% – 3% na producenta) = X 9% brutto CD Nagroda (9 )% 13,48 $) = 1,21 500 000 albumów = 500 000 $ SUB SUMA = 605,00 $ Razy: Royalty %% (15% o = brak opłaty licencyjnej) = X 85% opłaty brutto = 514,250 $ mniej przedpłat: nagrywanie , promocja, teledysk, trasa = 350 000 USD RAZEM DLA ARTYSTÓW ROYALTY = 164.250 USD – Rezerwa (35%) zostanie zwrócona przez detalistę) = -57 487,50 USD (1) RZECZYWISTA ROYALTY PODJĘTA DLA ARTYSTÓW = 106 762,50 USD

(1) Jeżeli sprzedawca nie zwróci płyt CD, rezerwy zostaną wypłacone artyście w ciągu dwóch lat

Pamiętaj, że artysta nadal musi płacić PODATKI! Nie zapominaj, że wujek Sam musi to zrobić! Nie zapomnij także osobistego menedżera, prawnika, księgowego, agenta i innych licznych wydatków.

Istnieje jednak wiele innych opłat licencyjnych, które artysta może uzyskać. Należą do nich, kluby płytowe, płyty CD z kompilacją, próbki (albumy z niskimi cenami z udziałem niektórych artystów), premie (albumy sprzedawane z innymi produktami, takimi jak ziarno), album ze ścieżką dźwiękową z filmu, sprzedaż teledysków, album Greatest Hit, Opłaty za licencje zagraniczne (w przeciwieństwie do Stanów Zjednoczonych, niektóre zagraniczne stacje radiowe płacą tantiemy), licencje Master Use (muzyka używana w filmach, telewizji, reklamie, Internecie, CD-ROM i DVD) i tak dalej.

Oczywiście zasady opłat licencyjnych zmieniają się z powodu Internetu. Wiele osób kupuje teraz swoją muzykę online. Pomyśl tylko, że nie ma potrzeby pakowania ani wprowadzania na rynek tradycyjnych sklepów detalicznych. Niektóre strony internetowe pozwalają klientom kupować pojedyncze utwory zamiast albumu. Obecnie istnieją zmiany w obliczaniu opłat licencyjnych z powodu Internetu. Wielu prawników chce, aby opłaty licencyjne były oparte na każdej sprzedanej piosence, tak jak na każdym sprzedanym albumie. Więc uważaj!